Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018

ΟΧΙ ΣΤΑ ΤΟΥΡΚΟΣΗΡΙΑΛ, ΣΤΟ SURVIVOR ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΙ ΤΟΥΡΚΙΚΟ


ΕΜΠΑΡΓΚΟ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ



.
Οι Έλληνες οφείλουν επιτέλους να γίνουν συνειδητοί καταναλωτές, παύοντας να αγοράζουν τουρκικά προϊόντα, να βλέπουν τουρκικά σίριαλ και να ταξιδεύουν στην Τουρκία – ενώ το ίδιο είναι υποχρεωμένοι να κάνουν με τα γερμανικά προϊόντα, καθώς επίσης με τα γερμανικά καταστήματα, εάν δεν θέλουν να μετατραπεί η Ελλάδα σε χώρα της LIDL.

Επικαιρότητα

Εισαγωγικά, το εμπορικό ισοζύγιο της Ελλάδας με την Τουρκία ήταν ανέκαθεν πλεονασματικό υπέρ της Ελλάδας – ενώ το 2014 η Τουρκία ήταν η μεγαλύτερη αγορά για τα ελληνικά προϊόντα, αν και συγκυριακά, αφού το επόμενο έτος υποχώρησε στην 4η θέση. 

Το 52% βέβαια των ελληνικών εξαγωγών αφορά τα πετρελαιοειδή – όπου η ενεργειακή εξάρτηση της Τουρκίας είναι πολύ μεγάλη, οπότε επεξηγούνται καλύτερα οι διεκδικήσεις της στα ενεργειακά αποθέματα της Κύπρου και της Ελλάδας.

Εν τούτοις, οι ελληνικές εξαγωγές περιορίσθηκαν το 2016 στα 1,35 δις € έναντι 1,71 δις € το 2015 – λόγω της κατάρρευσης της ισοτιμίας της τουρκικής λίρας σε σχέση με το ευρώ κατά -25%. 

Την ίδια στιγμή οι επενδύσεις των τουρκικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα έχουν καταστεί πολύ πιο δύσκολες, αφού η τουρκική λίρα ευρίσκεται σε ελεύθερη πτώση – παρά τα όσα ακούγονται περί μίας «επιχειρηματικής εισβολής» των Τούρκων.



Από την άλλη πλευρά οι εισαγωγές της Ελλάδας από την Τουρκία, ξανά λόγω της υποτίμησης της λίρας, αυξήθηκαν στο 1,4 δις € – οπότε ουσιαστικά έχουμε πια εμπορικό έλλειμμα με την Τουρκία, περί τα 500 εκ. €. 

Εάν όμως εξετάσει κανείς τα νούμερα αυτά σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, θα διαπιστώσει πως οι ελληνικές αποτελούν ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό του (γράφημα, ελληνικό ΑΕΠ στις μπλε στήλες και στην αριστερή κάθετο, τουρκικό στη διακεκομμένη γραμμή και δεξιά κάθετο).

Εκτός από τα πετρελαιοειδή τώρα η Ελλάδα εξάγει στην Τουρκία βαμβάκι, πλαστικά, ηλεκτρονικές συσκευές, τηλέφωνα, καλώδια, σωλήνες, αλουμίνιο, λιπάσματα κλπ. – ενώ εισάγει από αυτήν φυσικό αέριο, επίσης πετρελαιοειδή, αυτοκίνητα, πλεκτά υφάσματα, ρούχα, χαρτί υγείας, οικιακές συσκευές κλπ.

Όσον αφορά τώρα τις υπηρεσίες και ειδικά τον τουρισμό, το 2015 επισκέφθηκαν την Ελλάδα πάνω από 1 εκ. τουρίστες από την Τουρκία, με αυξητικές τάσεις – ενώ στην Τουρκία πήγαν 800.000 τουρίστες από την Ελλάδα.

 Εδώ το ισοζύγιο της Ελλάδας είναι μεν σαφέστατα πλεονασματικό, αλλά η υποτίμηση της τουρκικής λίρας δυσχεραίνει τη θέση μας – όπως επίσης το μεταναστευτικό, οι αντιπαραθέσεις στα εθνικά θέματα και οι τρομοκρατικές επιθέσεις στην Τουρκία, όπου τουλάχιστον από την κρουαζιέρα χάνουν και οι δύο χώρες.

Σε κάθε περίπτωση, το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών της Ελλάδας με την Τουρκία, συμπεριλαμβανομένου του τουρισμού δηλαδή, θεωρείται πως είναι υπέρ της χώρας μας, με θετικές προοπτικές για το μέλλον – εύλογα βέβαια, αφού ο πληθυσμός της Τουρκίας είναι σχεδόν οκταπλάσιος.



Ως εκ τούτου, τυχόν επίσημο εμπάργκο της Τουρκίας εκ μέρους μας, στο οποίο φυσικά θα απαντούσαν οι γείτονες με αντίποινα, θα είχε συνέπειες και για την δική μας οικονομία– ιδιαίτερα λόγω του μικρού ύψους γενικότερα των εξαγωγών μας (μόλις 25 δις € – γράφημα, μπλε στήλες, αριστερή κάθετος οι ελληνικές εξαγωγές, διακεκομμένη γραμμή, δεξιά κάθετος οι τουρκικές).

Μπορεί όμως να μην είναι λογικό ένα επίσημο εμπάργκο, αλλά είναι θεμιτό και απολύτως δικαιολογημένο ένα μποϋκοτάζ των τουρκικών προϊόντων εκ μέρους των καταναλωτών και το σταμάτημα των ταξιδιών τους στην Τουρκία – αφού είναι αδικαιολόγητα επιθετική απέναντι στην πατρίδα μας, όπως τεκμηρίωσε η σκόπιμη εμβολή του σκάφους του λιμενικού μας από το τουρκικό πολεμικό, καθώς επίσης η ύπουλη σύλληψη και ομηρία των δύο Ελλήνων στρατιωτικών.

Εν προκειμένω η πρωτοβουλία δεν ανήκει στην ελληνική κυβέρνηση, αλλά στους Πολίτες, οι οποίοι οφείλουν επιτέλους να γίνουν συνειδητοί καταναλωτές – παύοντας να αγοράζουν τουρκικά προϊόντα, να βλέπουν τουρκικά σίριαλ, να ταξιδεύουν στην Τουρκία κλπ.

 Το ίδιο είναι υποχρεωμένοι να κάνουν με τα γερμανικά προϊόντα, καθώς επίσης με τα γερμανικά καταστήματα – εάν δεν θέλουν να μετατραπεί η χώρα τους σε χώρα της LIDL.

Ολοκληρώνοντας, οι Έλληνες πρέπει να προτιμούν ελληνικά προϊόντα από ελληνικά καταστήματα, αφού μόνο έτσι δημιουργούνται θέσεις εργασίας στην Ελλάδα, ισχυροποιείται οικονομικά η χώρα και κινδυνεύει λιγότερο εθνικά – ενώ ασφαλώς οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν πρέπει να επενδύουν σε κράτη όπως τα Σκόπια, τα οποία έχουν το θράσος ή/και την ηλιθιότητα να επιχειρούν να διαστρεβλώσουν την ιστορία.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου